דנינו: "נפעל בחומרה במי שיגלה תמיכה בדאעש"

דוד לזר 1 Comment on דנינו: "נפעל בחומרה במי שיגלה תמיכה בדאעש"
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בכנס הבינלאומי למדיניות נגד טרור ה-14 שהתקיים היום, אמר המפכ"ל רב ניצב יוחנן דנינו כי "בכל הנוגע לאיום של דעא"ש, או "המדינה האסלאמית" נכון שפיזית הם עדיין לא הגיעו לגבולות המדינה. אך הבעיה עם ארגון זה היא לא הנוכחות הפיזית של לוחמי דעא"ש, אלא שבעולם האינטרנטי, הצעירים נחשפים לרוח הקיצונית של הארגון, ומושפעים ממנה.

"לאחרונה, הפעיל שר הביטחון את סמכותו, והכריז על דאע"ש כהתאחדות בלתי מותרת. ומאחר שכך, קם בסיס חוקי לפתיחה בחקירה פלילית כנגד כל מי שחשוד בגילוי הזדהות עם הארגון. ולכן, הנחתי בימים האחרונים לפעול בחומרה כנגד כל גילוי תמיכה, בכל דרך שהיא, בארגון הרצחני – דאעש".

"בכל מקום בו נראה הבעת הזדהות כדוגמת – הנפת כרזות ודגלים, פרסומים בפייסבוק ובאינטרנט, אנו נטפל. אנו מתייחסים לדאעש כארגון טרור. למרות שפורמלית עדיין לא הוכרז, אין ספק שמטרותיו ומעשיו המזעזעים הופכים אותו לכזה. המטרה שלנו כמדינה היא לא לאפשר לארגון או לנציגיו לחלחל או להשפיע, ולמנוע היווצרות גל בקרב הצעירים. המאבק בטרור הוא גם מאמץ בין-לאומי", אמר הרמטכ"ל.

עוד הוסיף, כי "למשטרת ישראל שיתופי פעולה ענפים עם משטרות ברחבי העולם גם בתחום המאבק בטרור. נושא מימון הטרור הוא דוגמא לכך, ומשטרת ישראל פיתחה מיומנות משמעותית בסוגיה זו".

יצויין, כי לפני כשבוע הנחה היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, את גורמי אכיפת החוק לפעול להעמיד לדין כל מי שיניף דגלים של ארגוני טרור כגון דאעש, חמאס וחיזבאללה במקומות ציבוריים.



1 תגובות

מיין תגובות